חוק הסדרת ההילולא אושר במליאת הכנסת

    נתי קאליש No Comments on חוק הסדרת ההילולא אושר במליאת הכנסת

    אושר סופית חוק הוראת השעה להסדרת אירוע הילולת רשב"י בהר מירון. מי שיפר את התקנות צפוי לקנס. החוק עבר בתמיכתם של שבעה חכי"ם ללא מתנגדים. בפורום משפחות אסון מירון בירכו על העברת החוק

    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון (הוראת שעה). 7 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים. הצעת חוק זו נועדה לייצר את התשתית הנורמטיבית החקיקתית לצורך יישום החלטות החלטות ועדת החקירה, לקראת ההילולה הקרובה.

    הוראת השעה קובעת בין היתר, הגבלות על שהייה במתחם מירון בזמן ההילולה, הסדרת רכישת כרטיסי הנסיעה בתחבורה ציבורית למירון והיתרי השהייה במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי; איסור הדלקה במתחם מירון בזמן ההילולה שלא במסגרת אירוע ההדלקה המרכזי; הגבלות על קיום אירועים נוספים במתחם, אלא אם כן נתן השר היתר לעריכת אירוע נוסף בכפוף לתנאי ההיתר. עוד נקבע בהוראת השעה כי מי שעובר על האיסורים שנקבעו בחוק זה – איסור שהייה, האיסור על ארגון וביצוע הדלקה והאיסור על ארגון או עריכת אירוע נוסף – דינו קנס בהתאם לחוק העונשין.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "במהלך הילולת ל"ג בעומר, ביום י"ח באייר התשפ"א התרחש אסון כבד באתר שגבה את חייהם של ארבעים וחמישה גברים וילדים, והביא לפציעתם של למעלה מ־150 בני אדם נוספים. ביום י' בתמוז התשפ"א (20 ביוני 2021) החליטה ממשלת ישראל להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר האירוע ולשם מניעת הישנותם של אירועים דומים. בחודש נובמבר 2021 פרסמה ועדת החקירה דו"ח המלצות ביניים לצורך היערכות להילולה בשנת התשפ"ב.

    בשעתו לא היה ניתן להשלים את הליך חקיקת החוק, ובמקום זאת הותקנו תקנות הבטיחות במקומות ציבוריים בהוראת שעה שתוקפן פקע עם תום ההילולה הקודמת. באוקטובר 2022 פרסמה ועדת החקירה את המלצות הביניים שבהן חזרה על המלצותיה מחודש נובמבר 2021 והרחיבה בעניינים נוספים – גם המלצות אלה אומצו על ידי הממשלה. בהתאם להמלצות ועדת החקירה החליטה הממשלה להטיל על שר ירושלים ומסורת ישראל להיות השר הממונה על ההילולה וההיערכות לה, ובהתאם גם על ביצועו של חוק זה."

    פורום משפחות אסון מירון בתגובה להעברת החוק להסדרת הר מירון: "לאזרחי ישראל הנוהגים לפקוד את ציון הרשב"י מגיע, בזכות ולא בחסד, בצדק ולא בצדקה, אירוע שמח ובטוח. ברכות לשר פרוש לרגל העברת החוק להסדרת הר מירון, מה שיאפשר השנה למאות אלפי החוגגים לקיים הילולא המונית כשבסיומה יזכו ילדיהם לחזור הביתה בשלום".

    יו"ר עמותת קדושי מירון, שמעון ישראל אלחדד ששיכל באסון שניים מאחיו הוסיף: "אנחנו עומדים היום 37 יום לפני הילולת הרשב", יום השנה השני לאסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה, מצד אחד אנחנו שמחים ומודים לכל הפועלים לטובת הפקת ההילולא ביניהם השר מאיר פרוש, והפרוייקטור הרב יוסי דייטש הפועלים באחריות ובאומץ לב".

    "אך יחד עם זאת אנו לא שוכחים ולו לרגע קט, הר מירון חייב טיפל שורש עמוק ואמיתי, כזה שיאפשר לקיים הילולא המונית ובטוחה מידי שנה בשנה באופן המכבד את התנא האלוקי רשב"י, לצערנו עד עתה זה לא קרה, אך אנחנו שבים וקוראים לממשלת ישראל, מחיר דמים של 45 אזרחים מחייב אתכם לפעול למען הסדרה אמיתית של ההר מקצה לקצה" אמר.



    0 תגובות